مطالب مرتبط:
پیشنهاد یک شاعر خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
نوسروده یک شاعر برای امامت امام زمان(عج) با نگاه به مظلومیت غزه
روایتی از زندگینامه «شیون فومنی» شاعر گیلانی
شاعر و نوازنده معروف درگذشت
روایتی از زندگینامه «شیون فومنی» شاعر گیلانی |
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1403 ساعت 10:452024-09-17فرهنگي

شاعر بی تکرار عاشقانه ها با دو حسرت 


صحبت از شاعری است که با اشعار بدون تاریخ و بدون انقضا حداقل برای یک بار هم که شده روح شنونده و خواننده را نوازش داده و با گذشت بیش از سه دهه از وداعش با زندگی، - هنوز هم روح غزل و شعر در آثارش، زنده بوده و روز شعر و ادب فارسی به نام او ثبت شده است.

شهریار، شاعری که عشاق با شعر حالا چرای او عشق را زندگی کرده و با منظومه ی حیدربابایه سلامش ، جریان زندگی روستایی را حس کرده و با تک به تک شخصیت های شعر او زیسته اند، شاعری فرا مرزی که بدون سفر به نقطه ای، مرزها را درنوردیده و جهانی شد.

هر چند نام استاد شهریار برای تمامی ایرانیان و کشورهای دوست و همسایه و اهالی فرهنگ و هنر، نامی آشنا است؛ اما پس از چندین دهه، هنوز جای کار بسیاری برای معرفی ابعاد شخصیتی و آثار او وجود دارد.

به خانه استاد شهریار رفته و پای صحبت هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار نشسته ایم و او چنان از پدر، می گوید که گویی هنوز غم از دست دادن شهریار برایش تازه است، شاعری که خود معتقد بود با شمشیر قلمش، ملک دلی نمانده تا آباد نکند.

هادی در این مدت از علاقه پدرش به اهل بیت (ع) و ملموس بودن آن در آثارش به ایسنا می گوید، از علاقه شهریار به انزوا، تنهایی و محبتی که به فرزندان و دوستانش داشته است و قدرت شعر شهریار را جداگانه قابل بحث دانسته و با اشاره به دلایل محبوبیت و وجه تمای


برچسب ها: استاد شهریار - شهریار - روز شعر و ادب فارسی - زندگی - شاعری - استاد - شعر و ادب فارسی
آخرین اخبار سرویس:

شاعر بی تکرار عاشقانه ها با دو حسرت 

شاعر بی تکرار عاشقانه ها با دو حسرت